de Huisartsenpraktijk

Onze praktijk is NHG geaccrediteerd.

Dit betekent dat de praktijk een keurmerk heeft en aan bepaalde kwaliteitsnormen voldoet.

In een patientenfolder van de NHG kunt u hier meer over lezen.

de NPA-certificering is niet van toepassing op de complementaire zorg.

Praktische Zaken


Online services: patiëntportaal

Naast de herhaal receptenlijn en langskomen op het spreekuur bij uw huisarts kunt u ook gebruik maken van ons patiënten portaal.

Hier kunt u terecht voor

  • het maken van afspraken bij uw huisarts
  • het stellen van vragen
  • het aanvragen van herhaalrecepten
  • online inzage in uw dossier. In het dossier kunt u ook uw laboratorium uitslagen vinden.

Deze diensten worden geleverd in een beveiligde omgeving en zijn te bereiken via de website of via de Uw Zorg Online App.
Wanneer u via het zorgportaal een vraag stelt (e-consult), zal deze binnen 2 dagen worden beantwoord.

Voor verdere informatie zie Consumenten – Uw Zorg Online

Herhaalrecepten

U kunt op 3 manieren herhaalrecepten aanvragen

  1. Online via het patiëntenportaal klik hier voor de digitale patiëntenomgeving
  2. Via de receptenlijn. Bel naar de praktijk tel nr 024-3234656 en dan keuze 3
  3. Via de assistente. Bel naar de praktijk tel nr 024-3234656 en dan keuze 2

Telefonisch aanvragen van herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u tussen 8.00 en 12.00 uur aanvragen, de medicatie ligt de volgende werkdag vanaf 15.00 uur voor u klaar bij de apotheek.

Als u na 12.00 uur belt zijn de medicijnen na 2 werkdagen op te halen bij de apotheek.

Ook digitale herhaalrecepten moeten voor 12.00 uur bij ons binnen zijn.

Als u niets van ons hoort mag u er vanuit gaan dat de medicijnen klaar liggen bij de apotheek.

– Assistentenspreekuur

De assistenten houden zelfstandig spreekuur voor

  • wondcontroles
  • hechtingen verwijderen
  • injecties toedienen
  • wratten en andere kleine huidafwijkingen aantippen
  • oren uitspuiten
  • laboratoriumonderzoek
  • bloeddrukmetingen en gehoortesten
  • uitstrijkjes t.b.v. bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker.

Afspraak hiervoor maken: 024 323 46 56 (08.00-12.00)

– Urine-onderzoek | bloedonderzoek
Urine-afgifte (voorkeur: ochtendurine) Vers of in de koelkast bewaren. Speciaal potje bij assistente verkrijgbaar.
– Bepaling van bloedsuikerspiegel (Hb) (test bloedarmoede)
– CRP (een norm voor ontsteking, vervanging van de vroegere bezinking).
– Herhaalreceptenlijn: 024 323 46 56 (aanvragen vóór 12.00; de volgende werkdag na 15.00 afhalen bij uw apotheek)

– Keuringen
Hypericon doet geen keuringen (bijvoorbeeld voor rijbewijs) Vraag bij onze assistentes naar een adres van een onafhankelijk keuringsarts.

Verklaringen voor bv geannuleerde reizen of belastingaftrek: wij maken gebruik van de KNMG (Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst) >> verklaring<< . Dit is een verklaring waarin staat dat de huisarts geen verklaring geeft; alle verzekeringsmaatschappijen kennen de KNMG verklaring en werken daarmee. Mocht uw verzekering of andere instantie geen genoegen nemen met de KNMG verklaring, dan is het de taak van de instantie en in sommige gevallen voor uzelf, om een keuringsarts te zoeken.



Heeft u een medische vraag en weet u niet wat u moet doen?

Kijkt u eerst eens op deze websites.

Ga naar www.thuisarts.nl>> de beste app om degelijke, duidelijke en zinvolle medische informatie na te kijken.
Moetiknaardedokter>> App geeft antwoord op deze vraag, bij beginnende klachten.



DISCLAIMER: OVER UW MEDISCHE KOSTEN

Beste patiënten,

Op deze plek willen we U vertellen hoe de verantwoordelijkheden liggen ten aanzien van kosten, als gevolg van beslissingen, die we met U nemen in de spreekkamer, of bij de assistentes.

Wij zijn gezondheidszorgverleners en denken met u na, wat het meest passende is om te doen, voor uw situatie. De daaraan verbonden kosten zijn vervolgens uw verantwoordelijkheid. Soms kunnen we u waarschuwen, dat iets niet vergoed wordt en erg duur is, maar vaak zijn we ook niet op de hoogte, en vaak hebben alleen de medische argumenten de aandacht.

Bij deze willen wij er u op wijzen, dat eventueel te maken kosten als gevolg van een verwijzing (voor bijvoorbeeld aanvullend onderzoek of naar een fysiotherapeut, psycholoog of specialist) of een recept, geheel bij u als patiënt liggen.

Meestal zal dit geen probleem zijn, maar omdat het een enkele keer wel een probleem was, geven wij het bij deze aan.

Uw huisartsen en assistentes